poniedziałek, 6 stycznia 2014

Andrzej Dyrda dla zaczytani.pl (8)

ta recenzja jest krótka, ale treściwa :)
zresztą sami oceńcie, zapraszam do komentowania i głosowania

Andrzej Dyrda
http://zaczytani.pl/ksiazka/purpurowe_gniazdo,druk
Przyznam szczerze, że dawno nie czytałem tak dobrej książki dla dzieci. Jestem pod wrażeniem.
Zawsze lubiłem baśnie, ale "Purpurowe gniazdo" jest czymś więcej niż baśnią. To chyba pierwsza polska zimowa baśń.
Autorka ma niezwykły dar poruszania się w czasie splatania i rozwijania wątków.
Historia zaczyna się w bajce (czas pierwszy), którą to bajkę w rzeczywistości czyta dziewczynka o imieniu Marcysia (to czas drugi). Pod koniec książki Marcysia sama pojawia się w bajce i odchodzi do innej bajki (czas trzeci). To bardzo ciekawy zabieg. Ciekawe jest też zakończenie, którego nie zdradzę.
Nic dziwnego, że książkę rekomendują znani polscy artyści Iwona Pavlović i Wojciech Malajkat. Czas spędzony z "Purpurowym gniazdem" uważam za bardzo udany.
Polecam! Andru


aby dodać komentarz wejdź w "komentarze" napisz tekst komentarza, wybierz opcję "Komentarz jako: Anonimowy", a następnie "Opublikuj" pojawią się jeszcze kody do wpisania

3 komentarze:

  1. Oto recenzja (nie streszczenie...), która krótko, ale najbardziej skutecznie zachęciła mnie do przeczytania książki. Wskazała na to, co w lekturze interesujące, co wyróżnia ją spośród innych baśni. Dziękuję też autorowi recenzji, że nie zdradza zakończenia książki ani nie tłumaczy czytelnikowi "co autor chciał powiedzieć...".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę o pozostawienie nicka i adres kontaktowy:
      purpurowegniazdo@wp.pl

      Usuń
  2. To pisałem ja, Jarząbek :)

    OdpowiedzUsuń