poniedziałek, 6 stycznia 2014

recenzja Małej Pisareczki dla zaczytani.pl (5)

a tak na portalu zaczytani.pl Purpurowe Gniazdo oceniła Mała Pisareczka.
Czy mała? Sami oceńcie :)

Mała Pisareczka
http://zaczytani.pl/ksiazka/purpurowe_gniazdo,druk
Uwaga! To nie jest zwykła książka! To bajka, a bajki od dzieciństwa traktuję w specjalny sposób (z oczywistych powodów). Każdy z nas się na nich wychował i mam nadzieję, że wyzwanie edukacyjne bajek nigdy nie będzie miało końca. Lecz czy wymyślenie nie tylko mądrej, ale również zaskakującej bajki jest możliwe w dzisiejszych czasach? Jak najbardziej!

Bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie autorka już po dwóch stronach, kiedy przeskakujemy z domu Świętego Mikołaja w czasie przygotowań do świąt do domku Marcysi. Dziewczynka ta lubi czytać i właśnie w tym samym momencie co my czyta "Purpurowe Gniazdo". Aż w końcu zasypia, wchodząc do bajki. Poznaje tam Świętego Mikołaja, Ramona, Trolka i Chrupusia i wiele, wiele innych postaci bajki! W dodatku pomaga głównym bohaterom w odnalezieniu Purpurowego Gniazda!
Autorka wykorzystała bardzo ciekawy zabieg, który wywołał u mnie (nastolatki) uśmiech na twarzy. Wyobraziłam sobie bowiem, jak w takim razie taki pomysł przypadnie do gustu małym podróżnikom-dzieciom, czytającym taką oto książeczkę. Jestem pewna, że pomoże to rozbudzić w nich nieograniczoną wyobraźnię.
Co do wad - no cóż, "Purpurowe Gniazdko" nie wniosła do mojego serduszka "ducha świąt", na którego liczyłam. Gdyby nie fakt wspomnienia o świętach Bożego Narodzenia i Wigilii i tym, że jednym z głównych bohaterów jest Święty Mikołaj, zapomniałabym po kilku stronach, że to bajka świąteczna. No chyba, że w przekonaniu autorskim nie miała być to bajka świąteczna - wtedy nie mam się do czego doczepić.
Prosty język - dopasowany do swoich odbiorców - dodatkowo został urozmaicony wieloma żartobliwymi wstawkami, które rozśmieszają. Naprawdę! A jak wiadomo wywołać dobry humor w czytelniku do już 99% sukcesu! Bardzo spodobała mi się okładka, która idealnie oddaje ducha świąt. Nie wspominając już o obrazkach, przedstawiające bajeczne wydarzenia książki.

Czy polecam? Oczywiście. Jestem pewna, że książeczka "Purpurowe Gniazdo" spodoba się dzieciom! Jest to bardzo dobry prezent na mikołajki czy święta!

recenzja znajduje się także na blogu autorki:
http://wymarzona-ksiazka.blogspot.com/2013/12/purpurowe-gniazdo-bozena-kraczkowska.html

aby dodać komentarz wejdź w "komentarze" napisz tekst komentarza, wybierz opcję "Komentarz jako: Anonimowy", a następnie "Opublikuj" pojawią się jeszcze kody do wpisania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz